STAWKI DLA PRACOWNIKÓW I POJAZDÓW
Stawki mogą być dzielone na stawki kosztowe i rozliczeniowe. Istnieje możliwość ustawienia niestandardowych stawek dla poszczególnych pracowników, pojazdów, czynności lub zleceń.
ZMIANA STAWKI PRZEZ PRACOWNIKA
Pracownikowi można zezwolić lub zabronić ręcznej zmiany stawek w jego dokumentacji.
GRUPOWE PRZELICZANIE STAWEK
Możliwość przeliczania starszych wpisów według nowych stawek.
ZLECENIA I ICH DZIELENIE
Każde zlecenie można podzielić na kilka części. Na przykład na "projekty". To od Ciebie zależy, jak chcesz je nazwać. Zamówienia mogą być następnie oceniane według bardziej precyzyjnych parametrów.
BUDŻET ZLECENIA
Zlecenie może mieć budżet czasowy i kosztowy. Możesz śledzić, ile czasu i pieniędzy pozostało do zrealizowania budżetu. Pomaga to w przestrzeganiu budżetu.
CZAS PRACY (PULA CZASU PRACY)
Dla każdego pracownika można ustawić indywidualnie godziny pracy. Pracownik ma wgląd w to, ile czasu ma do przepracowania lub ile ma nadgodzin.
ŚWIĘTA PAŃSTWOWE
Aplikacja uwzględnia dni świąteczne w obliczeniach związanych z pulą czasu pracy. Dni wolne mogą być ustalane także indywidualnie.
WPROWADZANIE OD-DO LUB WEDŁUG LICZBY GODZIN
Pracownik może wprowadzić czynność, wprowadzając dokładny czas lub liczbę godzin w ciągu dnia. Podczas konfigurowania aktywności można określić, w jaki sposób będzie ona wprowadzana. Na przykład praca jest najczęściej wprowadzana według czasu, a urlop według liczby godzin.
WPISY Z OBECNOŚCI W EWIDENCJI PRACY
Ewidencja pracy podpowie pracownikowi czas, w którym był obecny w pracy zgodnie z danymi zawartymi w module Obecność. Bezpośrednio z tej podpowiedzi można utworzyć wpis i uzupełnić go o pozostałe informacje, takie jak czynności i zlecenia. Funkcja ta jest dostępna z pozycji telefonu oraz komputera PC.
POLE NIESTANDARDOWE
W module Ewidencja pracy można utworzyć pole niestandardowe (kolumnę, parametr) do wypełnienia dla własnych potrzeb. Polem niestandardowym może być tekst, liczba, wybór tak/nie lub wybór z listy.
USTAWIENIA CZYNNOŚCI
W Ewidencji pracy można dodać czynności wykonywane przez pracownika. Można wstępnie zdefiniować czynności o określonych nazwach. Można również określić, czy dana czynność jest pracą, płatnym czasem wolnym (nieobecnością) czy niepłatnym czasem wolnym (przerwą). Czynności mogą być wspólne dla wszystkich pracowników, ale można również ustawić indywidualnie, kto powinien mieć możliwość wyboru danej czynności.
CZYNNOŚCI PRACOWNICZE
Są to czynności, które zdefiniujesz i będą zaliczane jako praca.
PRZERWY I NIEOBECNOŚCI
W Czynnościach można ustawiać przerwy i nieobecności. Nieobecności są liczone do czasu pracy. Przerwy nie. Oprócz klasycznego "stuknięcia" początku przerwy, a następnie ponownego rozpoczęcia pracy, możliwe jest również wybranie z góry czasu, jaki pracownik ma na przerwę (np. 30 minut na obiad).
NADGODZINY
Każdemu pracownikowi można przypisać czas pracy (nawet dla każdego dnia tygodnia osobno). Aplikacja porównuje ustawiony czas pracownika z jego rzeczywistym czasem pracy.
DOKUMENTY DLA OBLICZANIA PŁAC
W aplikacji znajduje się wydruk "Podstawa obliczenia wynagrodzenia". Podstawa obliczenia wynagrodzenia zawiera informacje o przepracowanym czasie, przerwach, pracy w święta i weekendy, pracy w porze nocnej, nadgodzinach i brakujących godzinach do odpracowania.
WPISY PODLEGAJĄCE ROZLICZENIU
Wpisy oznaczone jako podlegające rozliczeniu wyświetlane są również w module Faktury.
USTAWIANIE WPROWADZANYCH DANYCH
Możesz określić pracownikom, które pozycje muszą zostać wypełnione, a które nie.
WYPEŁNIANIE ZGODNIE Z SZABLONAMI
W aplikacji mobilnej i aplikacji na PC możliwe jest przygotowanie własnego zdefiniowanego „podpowiadacza”, który zaproponuje wypełnienie wpisu danymi z wybranych przez użytkownika szablonów. Możliwe jest również stworzenie wspólnych szablonów dla wszystkich użytkowników konta.
WYPEŁNIANIE WEDŁUG NAJCZĘSTSZYCH I OSTATNICH WPISÓW
W aplikacji mobilnej i aplikacji na komputery PC podczas wypełniania można skorzystać z podpowiedzi, które zaoferują wpisy utworzone w przeszłości, co spowoduje automatyczne wypełnienie wpisu.
WYPEŁNIANIE NA PODSTAWIE PLANU
W aplikacji mobilnej i aplikacji na PC można potwierdzić plan i utworzyć zapis faktycznie wykonanej pracy zgodnie z zaplanowaną pracą. W przypadku niewielkich różnic między rzeczywistą pracą a planem, zapis można skorygować.
URUCHOM PONOWNIE (IDENTYCZNIE WYPEŁNIONY WPIS)
Dla każdego zapisanego wpisu Ewidencji pracy dostępna jest opcja "uruchom ponownie". Użycie tej opcji powoduje utworzenie identycznie wypełnionego wpisu, którego czas rozpoczęcia odpowiada czasowi, w którym użyto opcji "uruchom ponownie".
WPROWADZANIE ZBIORCZE
Pracownik może wprowadzić wiele dni jednocześnie. Zaznacza wiele dni i wprowadza do nich ten sam wpis.
POWIELANIE WPISÓW
Pracownik zaznacza wpis i wybiera dni, do których chce go skopiować. Może wybrać powielenie wraz z czasem lub bez. Możliwe jest również powielanie wpisów między poszczególnymi pracownikami.
UPRAWNIENIA I PRAWA DOSTĘPU
Aplikacja pozwala na szerokie i zmienne ustawienie tego, jakie dane są dostępne dla danego pracownika do zapisu i podglądu.
GRUPY PRACOWNIKÓW
Pracowników można przypisywać do grup. Pozwala to na przypisanie różnych uprawnień do całej grupy pracowników jednocześnie. Ponadto istnieje możliwość filtrowania i wyświetlania wpisów wszystkich pracowników w wybranej grupie.
OGRANICZENIE DATOWANIA WSTECZ
Określa, ile dni wstecz pracownik może edytować i tworzyć zapisy. Pracownikowi można zezwolić na wprowadzanie danych wstecz w drodze wyjątku. Ograniczenie datowania wstecznego zapobiega późnemu rejestrowaniu pracy.
ZAMYKANIE OKRESU
Funkcja zapobiegnie wstawianiu kolejnych wpisów do okresu zamkniętego oraz modyfikacji lub usunięciu już wprowadzonych wpisów. W razie potrzeby okres można ponownie odblokować.
ZATWIERDZANIE WPISÓW
Menedżerowie mają możliwość zatwierdzenia lub odrzucenia dokumentacji pracy swoich podwładnych. W przypadku odrzucenia wpisu istnieje możliwość przypisania przyczyny i przekazania wpisu do późniejszej korekty.
WAŻNOŚĆ WPISÓW
Wygasłe wpisy nie pojawiają się na listach ani w propozycjach. Ta funkcja ma na celu uniemożliwienie użytkownikom przeglądania dużej ilości starych danych, które jednak muszą być przechowywane w aktach i nie można ich usunąć.
AKTUALNA OBECNOŚĆ PRACOWNIKÓW
Monitoruj za pomocą telefonu, aplikacji na komputerze lub z dowolnego miejsca w Internecie przyjście pracowników oraz ich ostatnie wpisy.
LOKALIZACJA PRACOWNIKÓW
Aplikacja rejestruje lokalizację pracownika za każdym razem, gdy naciśnie dowolny przycisk dla szybkiego rozpoczęcia czynności. (Niezależnie od tego czy jest to wpis przyjścia, wyjścia, przemieszczenia się czy początek czynności innego rodzaju).
MONITOROWANE LOKALIZACJE
Aplikacja pozwala nazwać najczęstsze lokalizacje pracy. (na przykład: siedziba firmy, filia Kraków, skład budowlany...). Lokalizacje, których nie nazwiesz, są wprowadzane jako standardowy adres. Więcej o zapisywaniu lokalizacji pracowników przeczytasz w zakładce „Lokalizacja pracowników”.
WYŚWIETLANIE PRACOWNIKÓW NA MAPIE
W aplikacji internetowej można wyświetlić ostatnią zarejestrowaną lokalizację pracowników, a nawet kilka lokalizacji, do których pracownik przemieszczał się w ciągu dnia. Przeczytaj więcej na temat rejestrowania lokalizacji pracowników w „Lokalizacja pracowników“.
REJESTRACJA LOKALIZACJI TAKŻE OFFLINE - KORZYSTANIE Z GPS
Gdy aplikacja ma rejestrować lokalizację pracownika (patrz lokalizacja pracownika), zrobi to nawet wtedy, gdy w danej chwili nie będzie dostępnego połączenia z Internetem. Lokalizacja jest rejestrowana jako współrzędne GPS, a następnie konwertowana na adres, gdy tylko Internet będzie ponownie dostępny.
WPISY TRASY DLA KILOMETRÓWKI
W Ewidencji pracy istnieje możliwość wyboru opcji zapisu trasy. Zgodnie z odwiedzonymi lokalizacjami (patrz Lokalizacja pracownika), aplikacja oblicza trasę między lokalizacjami i tak wygenerowany wpis proponuje do zapisania w Kilometrówce.
STAŁY TERMINAL OBECNOŚĆI
Odpowiednie urządzenie dla stałych miejsc pracy - używane do szybkiego i zweryfikowanego rejestrowania obecności dużej liczby pracowników. Może pracować w trybie wyłączności.
RĘCZNE ZAPISY OBECNOŚCI
Możliwe jest także utworzenie ewidencji obecności na stanowisku pracy nawet bez weryfikacji lokalizacji pracownika. Dla wyraźnego odróżnienia od wpisów o zweryfikowanej lokalizacji, zapisy takie oznaczone są jako „ręczne”. Jednakże ręczne tworzenie wpisów można również całkowicie wyłączyć.
INTERFEJS PROGRAMOWANIA APLIKACJI (API)
Raport pracy można połączyć z innymi zewnętrznymi systemami za pośrednictwem API w celu przesyłania zarejestrowanych informacji do siebie nawzajem.
Read more about how to work with API in the
available documentation.